18. juni: Spis i sæsonen – sæt smag på det grønne køkken

Det er ikke hverdag, du får mulighed for at spise en kogebog! Men DMP giver dig chancen torsdag 18. juni: »Spis i sæsonen – sæt smag på det grønne køkken« er overskriften og det er DMP-medlemmerne Anja Malle og Lisbeth Wassmann Hjertebjerg, som tager udgangspunkt i deres kogebog »Sommerens køkken«, der udkommer i næste uge, og hvor krydderurter spiller en central rolle.
Nu inviterer de 2 forfattere DMP’s medlemmer med til en grøn sommeraften på Gartneriet Toftegaard – en helt særlig oase i Vedskølle syd for Køge.
Eglantine dækker årets nytårsbord

Nytåret nærmer sig og i den anledning inviterede vores DMP-medlem, Eglantine Charrier til en fransk soiré omkring årets smukkeste nytårsbord. Vi startede med at nyde en kop tisane, fra Palais des Thés, dertil serverede hun en madeleinekage.
9. marts 2024
DMP-medlem med til at kåre den mest kreative kage

Kreative Prisen gik til kagen Scrat, der er inspireret af efteråret, og indeholdt smag af pærer, ingefær, chokolade og brunet smør. Formen vakte opsigt, da den var formet som et agern. Bag den står bagersvend Pernille Holm Andersen fra Kvickly i Kalundborg.
4. marts 2024
Noget om helte: klimahelte og fremtidens helte

Og hér er bogen et godt værktøj: Et miks af nyttig baggrundsviden, opskrifter og forslag til eksperimenter i køkkenet. Den er også et godt opslagsværk med inddelinger i kapitlerne smag, mundfølelse, fond og sauce, grønt, frugt, æg og mælk, ost, fisk, skaldyr og tang, kød, brød og bagværk, dessert samt drikkevarer. Desuden er der ordforklaringer.
Foto og tegninger er også særdeles illustrative og i høj kvalitet. Bæredygtighed, maksimal udnyttelse af råvarerne og god råvarekvalitet er andre emner i bogen, som dermed følger tidsånden.
Bogen er et supergodt, inspirerende og ajourført værktøj til alle, som arbejder med mad.